Sytuacje awaryjne na weselu


Pierwsza złota zasada sytuacji awaryjnej – nie panikuj! Wiem, że łatwo powiedzieć trudniej zrobić. Powiedzmy sobie wprost- sytuacje kryzysowe na weselach zdarzają się często i najprawdopodobniej będziesz musiała się zmierzyć z jedną z nich. Jeśli masz Wedding Plannera to o większości sytuacji awaryjnych nawet się nie dowiesz ;) Jednak załóżmy, że mierzysz się z tym sama. Co wtedy? Na większość problemów jest ratunek, Ba! Większość można nawet przewidzieć.

Dodatkowa osoba na weselu

Nawet nie wiecie jak często zdarza nam się dostawiać dodatkowy talerz dla niespodziewanego gościa. Przy wydruku winietek pamiętajcie aby zamówić 2-3 dodatkowe sztuki puste, które później można wypisać ręcznie w ostatniej chwili. Sala weselna jest zazwyczaj przygotowana na dodatkową osobę, jednak warto zapytać przy podpisywaniu umowy o takie niespodziewane sytuacje.

foto: Łukasz Popielarz Fotografia

Zabrakło alkoholu

Na to tez znajdzie się rozwiązanie. Istnieją oczywiście odpowiednie przeliczniki, które mówią nam ile wódki czy wina powinniśmy kupić, ale wiadomo, że różnie to może być. Wpływ na zużycie alkoholu mają nawet takie czynniki jak pogoda czy obecność barmanów. Zawsze warto kupić więcej alkoholu niż pokazuje nam przelicznik (0,7 butelki na osobę na wesele z poprawinami). Często można wynegocjować z hurtownią zwrot nieotwartych butelek. Jeśli i te dodatkowe butelki również zostaną spożytkowane przez gości to pamiętajcie, że sala weselna zazwyczaj ma również swój alkohol na wyposażeniu. Oczywiście muszą doliczyć swoją marże, ale wódki na pewno nie zabraknie!

Tort nie dojechał

Zazwyczaj cukiernie dostarczają torty i słodkości zanim w ogóle pojawicie się na sali weselnej. Dlatego warto ustalić z salą, żeby potwierdzili świadkowej lub mamie przyjazd tortu, najlepiej ze zdjęciem, żeby było jasne, że nie pomylono Waszych zamówień.

foto: Jakubicki Fotografia

Podwykonawca nie wywiązał się z umowy

W tym przypadku musimy zabezpieczyć się wcześniej – tzn przy podpisywaniu umowy. Zadbajcie o to aby w umowach była klauzula, iż w przypadku braku możliwości przyjazdu dana osoba ma obowiązek wyznaczyć zastępstwo (zaakceptowane przez Was). Warto umieszczać również w umowach klauzule dotyczące kar w związku z niewywiązaniem się z umowy. Ale zanim jeszcze przejdziecie do podpisywania czegokolwiek, pamiętajcie, że sprawdzeni podwykonawcy nie robią takich numerów, bardzo ważna jest dla nich opinia i rekomendację więc wybierając firmę z „prawdziwego zdarzenia” nie będzie potrzeby zamartwiania się o to.

Wydarzyło się cokolwiek innego

Do większość awarii jesteście w stanie przygotować się wcześniej. Zawsze powinniście mieć plan B. Zamówiony samochód nie odpalił? Ustalcie wcześniej, którym autem pojedziecie w razie takiej sytuacji – niech będzie przygotowane. Pannie Młodej odpruł się guziczek podtrzymujący tren? Wyciągamy z torebki igłę i nitkę i przyszywany tren do sukni.

Przeanalizujcie wspólnie ze świadkami Ten Wielki Dzień i przemyślcie co może wydarzyć się po drodze i przygotujcie się do tego że coś może pójść nie tak. A co jeśli wydarzy się coś czego nie przewidzieliście? I nic nie możecie na to poradzić? Pamiętajcie, że otaczają Was najbliżsi przyjaciele i rodzina, która przyjechała spędzić z Wami ten wyjątkowy dzień, a najważniejszy moment to ten, w którym przysięgacie sobie, że spędzicie ze sobą resztę życia i nic nie jest w stanie tego zepsuć.

foto: Elementy Bieli Fotografia

Karolina

Lily- Wedding Planner

#SYTUACJEKRYZYSOWE #NIESPODZIEWANYGOŚĆ

266 wyświetlenia

JOANNA KOPIJ 730 000 859 | KAROLINA ANDRZEJAK 603 138 923

www.lily.com.plbiuro@lily.com.pl

ul. Wiszesława 21, Szczecin

© Lily Wedding Planner 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.