6 największych błędów popełnianych podczas zamawiania zaproszeń ślubnych.

#slubnaszkola #zaproszeniaslubne #zaproszenianaslub #jakzamawiaczaproszenianaslub #organizacjaslubuiwesela #ślubnaszkoła #WsparcieDlaPanienMłodych

Jeśli jesteś z nami blisko i obserwujesz nas w różnych miejscach być może wiesz, że mamy również drugą markę jaką jest LilyCards.com.pl. Po wielu latach pracy jako Agencja Ślubna dla naszych Klientów tworzyłyśmy indywidualne projekty zaproszeń ślubnych. Zrobiło się ich tyle, że postanowiłyśmy pokazać je światu i tak powstała nasza druga marka.

Fot. Archiwum Własne- biuro i showroom w Szczecinie


Tak więc mamy doświadczenie oparte na dwóch perspektywach- osób zamawiających i firmy realizującej te zlecenia. Stąd też postanowiłam się tymi wrażeniami z Tobą podzielić. Ten wpis powstaje w październiku. Na Ślubnej Szkole mówiłyśmy o tym w sierpniu (specjalnie mocno wyprzedzamy materiałem czas, aby dać Ci bufor na załatwianie wszystkiego w swoim tempie).

Jednak to październik jest miesiącem, w którym powinnaś zastanawiać się nad zaproszeniami ślubnymi jeśli chcesz wysłać je lub rozdać na Gwiazdkę.

Tutaj możesz przeczytać o budowie ślubnych zaproszeń, żeby sprawdzić jaki masz wybór- jeśli jesteś przed podjęciem kluczowych decyzji. Dziś natomiast chciałabym Ci pokazać, jakie błędy popełniają najczęściej nasi Klienci podczas zamawiania zaproszeń:


1. Źle odmienione listy do personalizacji


To najczęstszy błąd. Listy zostają cofnięte przez przecinki, skróty typu os.tow., jeśli pojawiają się myślniki, punktory czy lista numerowana. Lista w sumie nie jest niczym skomplikowanym jeśli od początku dobrze się ją tworzy.


Przygotujcie proszę listę najlepiej w excelu lub w wodzie. Ważną informacją jest fakt, że list drukarnie nie sprawdzają, umieszczają imiona i nazwiska tak jak je do nich prześlecie. Ważne zasady:

  • nie punktujcie, numerujcie, umieszczajcie myślników przy personalizacji

  • umieszczajcie nazwiska i imiona jedno pod drugim

  • odmieniajcie poprawnie imiona i nazwiska

  • nie wpisujcie skrótów "os.tow." czy "+1"

  • nie wysyłajcie listy w mailu, dostępne są teraz programy darmowe- arkusze google np. z których możecie korzystać.

  • jeśli zależy Wam na zwrocie "Sz.P" umieśćcie go przy każdej personalizacji.

  • nazwijcie proszę plik nazwiskiem osoby zamawiającej np. Lista Gości- Karolina Nowak

Przykłady poprawnych list:


Joannę Przykładową z Konradem Sypkim wraz z dziećmi

Karolinę i Wojciecha Przypadków z Zosią i Tosią

Magdalenę i Sebastiana Przypadkowych

Martę Przypadek z osobą towarzyszącą


Ze zwrotem Sz.P. natomiast powinno wyglądać to tak:


Sz.P. Joannę Przykładową z Konradem Sypkim wraz z dziećmi

Sz. P. Karolinę i Wojciecha Przypadków z Zosią i Tosią

Sz.P. Magdalenę i Sebastiana Przypadkowych

Sz.P. Martę Przypadek z osobą towarzyszącą


2. Brak zdecydowania i ciągłe poprawki.


Większość firm ma limit poprawek, aby ograniczyć swobodę w tym aspekcie. Jeśli chcesz coś zmienić zrób to od razu- poproś o to jeszcze przed pierwszym projektem. Rób to konkretnie- nie używaj proszę sformułowań "czcionka bardziej magiczna", "czegoś mi tu brakuje, ale nie wiem czego", "Proszę o bardziej klasyczną czcionkę". Jeśli chcesz zmienić font- powiedz konkretnie, na który. To mocno ograniczy czas spędzany wspólnie z drukarnią nad projektem dzięki czemu szybciej będziesz trzymać je w łapce.


3. Długi czas oczekiwania na informacje zwrotne.


Bywa, że Klienci długo się do nas nie odzywają przez co wydłuża się czas realizacji zaproszeń. Jak już się za nie zabierzesz postaraj się w miarę sprawnie odpisywać na maile z poprawkami i wszystkimi pytaniami.

Czas realizacji zaproszeń ślubnych w różnych firmach liczony jest najczęściej od momentu akceptacji projektu i liczony jest w dniach roboczych czyli bez uwzględniania weekendów i dni ustawowo wolnych! Zatem 10 dni roboczych to de facto 2 tygodnie!

4. Pisanie o zmianach czy detalach w różnych mailach nie zachowując ciągłości konwersacji.


Szukanie szczegółów po różnych wątkach jest niemożliwe z punktu widzenia drukarni, która obsługuje setki zamówień. Wiem, że Twoje zaproszenie jest jedyne i wyjątkowe z Twojej perspektywy- z ich z kolei jesteś owszem, bardzo ważna, ale jednak jedna z wielu. Sama zadbaj o swoje interesy, zaufaj mi- wyjdziesz na tym najlepiej.


5. Dopisywanie gości w treści maila


Od razu Ci powiem, że tych osób na wydruku nie będzie. Jeśli chcesz kogoś dopisać do listy gości to zrób to w pliku i wyślij jako zaktualizowaną lista gości jeśli jeszcze masz taką możliwość. Najczęściej po akceptacji projektu nie ma możliwości wprowadzania jakichkolwiek zmian. Koniecznie napisz swoje nazwisko lub numer zamówienia w nazwie pliku np. Lista Gości- Anna Nowak.xcl


6. Brak pustych zaproszeń


Niestety dodruk w drukarni pojedynczych zaproszeń jest najczęściej niemożliwy. Wynika to z prostych, przyziemnych zasad twardego biznesu- to się po prostu nie opłaca. Żadna drukarnia (profesjonalna) nie pozwoli Ci na dodruk (i rozliczenie) jedynie 3 zaproszeń. Będziesz musiała zapewne zamówić ich minimum, które często opiewa na kwotę około 20 szt. Tak więc zamów wcześniej około 3-5 szt. pustych zaproszeń do samodzielnego wypisania. Uwierz mi, że warto!


To tyle! Szczerze wierzę, że jeśli zapamiętasz tych 6 lekcji zamówienie zaproszeń będzie dla Ciebie łatwizną! Gdybyś potrzebowała naszego wsparcia pamiętaj o Ślubnej Szkole- Wsparciu Dla Panien Młodych- jesteśmy tam w końcu właśnie dla Ciebie!

55 wyświetlenia

JOANNA KOPIJ 730 000 859 | KAROLINA ANDRZEJAK 603 138 923

www.lily.com.plbiuro@lily.com.pl

ul. Wiszesława 21, Szczecin

Polityka prywantości.

© Lily Wedding Planner 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.