JOANNA KOPIJ 730 000 859 | KAROLINA ANDRZEJAK 603 138 923

www.lily.com.plbiuro@lily.com.pl

ul. Wiszesława 21, Szczecin

© Lily Wedding Planner 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Joanna Kopij

Na co zwrócić uwagę gdy sama deklarujesz salę?

#101pytanslubnych

Będąc członkiem wielu grup na facebook'u zauważyłam, że często pojawiają się tam pytania dotyczące sprzedaży dekoracji "poweselnych", wykonywaniu dekoracji samodzielnie czy pytań związanych z DIY dekoracji ślubnych i pomysłów na nie.


Kiedy organizujesz ślub pierwszy raz, nie znasz rynku, jego możliwości i różnorodności rozwiązań, bardzo łatwo się pogubić, przepłacić i popełnić duży błąd. Chcemy podzielić się dziś z Tobą naszą wiedzą i doświadczeniem, które zebrałyśmy od 2014 roku realizując wesela zarówno z małym budżetem jak i z tym bez limitu. Chcemy pomóc Ci w organizacji Twoich dekoracji i zwrócić Twoją uwagę na kilka ważny aspektów.


Rodzaj stołów jest ważny.


Jeśli decydujesz się na stoły okrągłe, na każdym z nich powinna znaleźć się kompozycja kwiatowa. Oznacza to czasem aż 12-13 bukietów + dekoracja stołu prezydialnego. Jeśli wybrałaś stoły biesiadne, jedna dekoracja powinna pojawić się co 10-15 osób (licząc jedną stronę stołu). Jest to praca na wiele godzin.


Serwis Waszych dań jest istotny.


Jeżeli planujecie typowo biesiadne wesele- ze wszystkim daniami ciepłymi i zimnymi serwowanymi w stoły na półmiskach powinniście zapomnieć o bardzo niskich kompozycjach (mam tu na myśli szczególnie modne girlandy biegnące przez całą długość stołu). Wszystko razem stworzy bardzo nieatrakcyjny chaos na stole. Najlepiej zdecydować się wtedy na kompozycje wysokie (powyżej 75 cm) lub niższe (max 35 cm) ale ułożone w pięknych wazonach.

Fot. Łukasz Popielarz Fotografia- realizacja Lily Wedding Planner z 2018 roku, Dekoracje Beauty Station.


Jeśli planujecie użyć podtalerzy, należy o tym poinformować obsługę, która musi dostać jasny sygnał kiedy te podtalerze mają zniknąć ze stołu? My ściągamy je po deserze, wszystkie pozostałe dania od przystawki przez zupę i danie główne serwujemy na podtalerz. Czasem przy stołach prostokątnych może zdarzyć się tak, że będzie niewystarczająco dużo miejsca na półmiski z daniem głównym, zupą itd. jeśli wybierzecie serwis dań w stoły- porozmawiajcie o tym Waszym managerem i upewnijcie się, że nie stanowi to kłopotu.


Co z transportem kompozycji?


No właśnie. Jeśli nie możemy wykonać kompozycji na sali dzień wcześniej musimy przygotować je u siebie. Ważna jest temperatura- kwiaty nie powinny stać długo w cieple, dlatego świetnie nadają się do tego garaże, gdzie panuje w lecie nieco niższa temperatura. Masz taką przestrzeń?


Kompozycje powinny być wstępnie przygotowane dzień wcześniej, by nie zmuszać Panny Młodej do wstawania o świcie. Takie wstępne konstrukcje na wyższych czy niższych wazonach powinny zostać przetrasportowane samochodem z chłodzeniem do sali weselnej, ustawione w stoły i "dopieszczone". Transport dekoracji to duże wyzwanie, będziesz potrzebowała ochotników do pomocy przy noszeniu dekoracji i ustawianiu ich na sali. Pamiętaj też, że jest to wysiłek fizyczny i szybciej będziesz później zmęczona, jeśli Twój organizm nie jest do tego przyzwyczajony.


Kiedy rozstawić dekoracje?


Jeśli to możliwe- dzień wcześniej. Jednak jeśli ślub bierzecie w sezonie wysokim, w popularnej sali weselnej dodatkowo w sobotę, może zdarzyć się tak, że w piątek odbywać się będzie inne wesele. Demontaż tamtych dekoracji może potrwać nawet do 10.00 w sobotę (zanim kelnerzy ustawią dla Was stoły, nakryją świeżymi obrusami, ustawią krzesła, i nakrycie stołu). O tej porze nasze Panny Młode zaczynają się czesać. Zrób wszystko, by móc lwią część wykonać dzień wcześniej.

Fot. Miłosne Historie, Realizacja Lily Wedding Planner z 2019 roku, Dekoracje- Tak Pięknie!


Kiedy zamawiać kwiaty?


To już zależy od hurtowni. Nasze dekoratorki często zamawiają kwiaty około tydzień wcześniej jeśli są to klasyczne, dostępne rośliny. Jeśli naszej Pannie Młodej marzy się coś wyjątkowego, wcześniej pytamy hurtownię ile czasu potrzebuje na realizację takiego zamówienia. Florystki, które często zamawiają w hurtowniach kwiaty, mają tam swoje zniżki, których Ty jako niepowracający, jednorazowy klient najprawdopodobniej nie otrzymasz.


Musisz też pamiętać o odpowiednim przechowaniu kwiatów i jego transporcie, którzy najczęściej leży po Twojej stronie. Więc oprócz przewiezienia kwiatów na salę, musisz jeszcze wcześniej przywieźć je z hurtowni, do miejsca w którym będziesz przygotowywała kompozycje.


Co z nośnikami bukietów?


Myślałaś o tym jak mają wyglądać Twoje kompozycje? Pomocny w tym zakresie jest niezmiennie Pinterest, którego gorąco Ci polecamy!


W naszym odczuciu kupowanie 12 jednakowych wysokich wazonów jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto, chyba, że uda Ci się je później sprzedać. Jednak oprócz wyżej wspomnianych przeze mnie kwestii logistycznych dochodzą Ci również te- zamówienie, opłacenie i przechowanie nośników, później zebranie ich, umycie i przechowywanie dopóki nie uda Ci się ich sprzedać. Masz również możliwość najmu pięknych elementów wystroju. My bardzo chętnie współpracujemy z App- Wypożyczalnia Dekoracji są profesjonalistami i mają bardzo szeroki wybór dekoracji. Musisz je jednak zamówić z dużym wyprzedzeniem, opłacić kuriera w obie strony i odpowiednio zapakować elementy po weselu by nie stracić kaucji za zniszczenia.

fot. Miłosne Historie, Realizacja Lily Wedding Planner z 2019 roku, Dekoracje Rock&Flowers.


Czy będziesz potrzebować pomocy?


Zdecydowanie! Nie zakładaj proszę, że będzie inaczej. Jeśli jeszcze nigdy tego nie robiłaś, gorąco zachęcamy Cię, aby wcześniej przy okazji mniejszej uroczystości- np. urodzin czy świąt- spróbowała swoich umiejętności. Kup gąbkę florystyczną, drucik florystyczny, kwiaty i "wypełniacze", ułóż kompozycje. Sprawdź ile czasu Ci to zajęło (łącznie z zakupami) i ile wydałaś pieniędzy. Nie dorówna to wieloletniemu doświadczeniu i wykształceniu florystów, ale rzuci światło na to co nieznane. Być może odkryjesz ukryty talent, a może zdecydujesz się na zatrudnienie florysty, kiedy będziesz miała jeszcze na to czas.


Co z rzeczami wypożyczonymi?


Jako Agencja często my same się tym zajmujemy- pakujemy podtalerze, obrusy czy inne elementy dekoracyjne z wypożyczalni by później nadać kuriera i je odesłać. Poproś o pomoc managera sali- być może zażyczą sobie za to dodatkowej opłaty, ale nie będziesz miała tego na głowie. Dopilnuj by ilości się zgadzały inaczej zostaniesz pociągnięta do finansowej odpowiedzialności za braki.


W App możesz wybrać opcję bez czyszczenia/prania. To zaoszczędzi Ci trochę czasu.


Co z dekoracjami po weselu?


Jeśli następnego dnia sala weselna ma kolejne przyjęcie będziesz musiała wstać rano i zebrać wszystkie dekoracje ze stołów i spakować je. Czy to właśnie chcesz robić w pierwszy poranek jako żona? :) Będziesz musiała poprosić o pomoc rodzinę czy przyjaciół zabierając im kilka godzin snu po weselu do białego rana! :)


Dekoratorzy sami kontaktują się z salą weselną w celu ustalenia demontażu dekoracji. Wszystko znika gdy Wy jeszcze smacznie śpicie (o ile w kontrakcie nie ma informacji o późniejszym demontażu- mam na myśli po poprawinach).


Z racji tego, że jesteśmy profesjonalistkami nie godzimy się na to by Panna Młoda sama dekorowała salę jeśli nie ma niczego wspólnego z florystyką. Co nie oznacza, że negujemy Wasz wybór, bardzo go szanujemy i chcemy Wam pomóc. Choć my jesteśmy w tym na co dzień, widziałyśmy jak pracują florystki nie podejmujemy się dekoracji ślubnych ponieważ są one bardzo czasochłonne, wymagają dużej uwagi i nakładu pracy włożonego również w całą logistykę przedsięwzięcia.


Pamiętaj, że dekoracje są jak scenografia w teatrze- zabierają Waszych gości do innej krainy, tworzą atmosferę przyjęcia. Nie bagatelizujcie ich, a w dniu wesela będziecie szczęśliwe :)

Daj nam proszę znać, czy podoba Ci się ten tekst, czy masz jakieś przemyślenia? A może chcesz o coś zapytać- jesteśmy tutaj by Ci pomóc! Pisz na biuro@lily.com.pl.

2 wyświetlenia